لیزر مونالیزا

لیزر مونالیزا تاچ یک روش درمانی جدید است که برای درمان علائم بیماری سندروم دستگاه تناسلی در دوره یائسگی استفاده می شود و قبلا این بیماری به نام آتروفی واژینال شناخته می شد .

شرایط بیماری

نشانه های یائسگی و شرایط مربوط به آن امروزه بطور مشخص در بین افراد مختلف شایع است . زنان به طور طبیعی در حدود سن ۵۰ سالگی یائسه می شوند و هنگام مواجه شدن با این شرایط با از دست دادن سطح طبیعی استروژن مواجه می شوند که این موضوع تاثیرات مختلف و فراوان بر بدن آن ها دارد .

یکی از مسائلی که یائسگی بر آن تاثیر مشخص دارد و در واقع زیاد در مورد آن صحبت نمی شود تاثیرات ایجاد شده بر سطح لگن و به طور خاص پوست واژن و اطراف آن است .

آمار ابتلا و شیوع بیماری

بعضی تحقیقات و مطالعات انجام شده نشان می دهد که به طور میانگین یک زن ۳ تا ۴ سال پس از یائسگی با احتمال ۴۰ تا ۵۰ درصد به این مشکل دچار می شود . این بیماران از علائم مختلف بسیاری رنج می برند و مشخص است که این شرایط می تواند تاثیرات زیادی بر کیفیت زندگی یک زن داشته باشد .

اگر به دنبال آمارگیری از میزان ابتلا به این مشکل باشیم بزرگترین بخش جمعیت مبتلا به این مشکل را می توان در زنان ۶۰ ساله مشاهده کرد و به این ترتیب می توان گفت که زنان در این سن یک بخش بسیار بزرگ نیازمند درمان محسوب می شوند.

یکی دیگر از گروه هایی که به این بیماری مبتلا می شوند بیمارانی هستند که تحت درمان سرطان سینه قرار می گیرند . واضح است کسانی که از سرطان سینه نجات پیدا می کنند معمولا امکان مصرف مکمل های استروژن را ندارند و در بسیاری از مواقع تحت درمان هایی قرار می گیرند که در واقع سطح استروژن موجود در بدن آن ها را از بین می برد . بنابراین این افراد نیز یک بخش بسیار بزرگ از جمعیت زنانی هستند که در سکوت از ابتلا به این علائم رنج می برند .

در حال حاضر روش درمانی در دسترس برای بسیاری از این علائم رایج به طور روشن مصرف مکمل استروژن است .

مشکلات مربوط به درمان موضعی این مشکل زیاد است . یکی از این مشکلات همیشه مربوط به مسئله پذیرش و قبول دارو توسط بدن بیمار می باشد .

همچنین این موضوع که یک خانم همیشه مجبور باشد که از یک کرم دارویی یا یک قرص به طور منظم مصرف کند می تواند خسته کننده باشد یا فرد مصرف دارو را فراموش کند و در نهایت متاسفانه هزینه درمان ممکن است بسیار بالا باشد و نکته مهم این که همیشه  در مورد ایمنی و بی خطر بودن استروژن نگرانی وجود دارد .

لیزر مونالیزا

سابقه استفاده از روش درمانی مونالیزا تاچ

در این روش در ابتدا تحقیقاتی انجام شد که هدف از آن درمان علائم آتروفی واژینال یا سندروم دستگاه تناسلی یائسگی با استفاده از لیزر فراکشنال بود و این روش نتایج بسیار قابل قبولی داشت و به سادگی توانستند درمان لازم را بر روی این بیماران انجام دهند .

این روش با استفاده مستقیم از لیزر یا پرتو روی پوست واژن و ناحیه داخل آن است . این تحقیقات به صورت همزمان در ایتالیا و آمریکا صورت گرفت .

پاتوفیزیولوژی

اساساً آنچه که افراد تولید کننده و طراح این لیزر با آن مواجه می شوند یک مکانیزم از ارائه خدمات درمانی با لیزر برای برطرف کردن علائم ظاهری مشکل با خراش دادن بافت پوششی واژن است که به ساده ترین روش ممکن انجام می شود . به این ترتیب هیچ درد یا سوزشی توسط بیمار احساس نمی شود اما به طور همزمان این روش دارای امکان نفوذ نقطه به نقطه توسط لیزر فراکشنال از طریق بافت پوششی است و در واقع می تواند بر وضعیت لایه های عمیق تر پوست تاثیر داشته باشد و این روش واقعاً مطابق مطالعه انجام شده عمل می کند که وضعیت بیمار را یک هفته پس از اولین درمان مورد بررسی قرار می دهد . نتایج این درمان تقریبا برای تمام بیماران بلافاصله در مدت ۷ روز قابل مشاهده است .

برای مشاوره و تعیین وقت قبلی از کلینیک زیبایی تسنیم ، با شماره های زیر و پیج اینستاگرام ارتباط برقرار کنید. شماره های تماس : ۰۲۱ و ۲۲۷۶۵۲۸۵ و۰۲۱ ۲۲۷۶۴۵۸۸

نتیجه

در نتیجه این درمان روان بودن سطح داخل واژن بهبود وانعطاف پذیری آن افزایش یافته و بسیاری از بیماران که توانایی انجام هیچ نوع آمیزش جنسی را نداشتند با این روش درمانی می توانند عمل آمیزش جنسی را بدون درد انجام دهند .

دو × 3 =